بوت سریعتر ویندوز 10 با تغییر در تنظیمات
نوشته شده توسط : mj

 

 

اگر سیستم شخصی شما در هنگام کار یا بالا آمدن ویندوز کند شده این مقاله می تواند به شما کمک کند تا علت آن را پیدا کنید.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تاکنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده  و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows است.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان و Install و Uninstall  کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.

 

نرم افزارهای کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند. با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.

 

آموزش کامپیوتر, حافظه رایانه

کند شدن پردازش های کامپیوتر

 

برخی از این نرم افزارها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.

 

پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :
برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید. برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیر زیر را دنبال کنید .
در Start->Run->msconfig تایپ کنید

 

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید. البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

 

علت کندی کامپیوتر, بالا آمدن ویندوز

رفع مشکل کند شدن کامپیوتر

 

در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید. نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore

 

حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.
* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی. البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود .

 

 

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت تمام تلاش خود را در جهت بهینه کردن فضای تعاملی ویندوز 10 دسکتاپی به کار گرفته، با این حال با اعمال برخی ترفندها کاربران قادر خواهند بود سرعت سیستم‌عامل دستگاه خود را به خصوص هنگام بوت شدن افزایش دهند. با ما در ادامه همراه باشید تا یکی از این راه‌ها را مرور نماییم.

 

افزایش سرعت ویندوز, سیستم‌عامل

افزایش سرعت بوت ویندوز 10

 

ویندوز 10 به سخت‌افزاری به مراتب ساده‌تر از نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل برای اجرا نیاز دارد، با این حال برخی از دستگاه‌های نسبتاً قدیمی هنگام بوت ویندوز 10 با مشکلاتی مواجه می‌شوند که انجام این عمل را به تأخیر میندازد.

 

بوت سریع یا همان Fast Startup قابلیتی است که موجب می‌شود سیستم‌عامل پس از خاموش شدن یا راه اندازی دوباره در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری شده و در اختیار شما قرار گیرد. زمانی که شما سیستم را روشن می‌کنید، ویندوز اطلاعاتی را که در فایل hiberfil.sys ذخیره کرده، به‌جای راه اندازی مجدد تمامی درایورها و سشن هسته به کار می‌برد. استفاده از قابلیت Fast Startup به دلیل آزاد سازی لحظه‌ای حافظه رم سبب کاهش قابل توجه زمان بوت خواهد شد و سرعت اجرا شدن ویندوز را بین 30 تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

 

 برای فعال کردن این قابلیت در صورت فعال نبودن پیش‌فرض بایستی ابتدا "Power options” را در منوی جستجو تایپ نمایید و به آن وارد شوید.

 

 حال سربرگ "Choose what the power buttons do” را از منوی سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.


 اکنون گزینه "Change settings that are currently unavailable.” را انتخاب نمایید تا به صفحه تنظیمات مصرف انرژی دستگاه وارد شویم.

 

 در قسمت "Shutdown settings”  که در پایین صفحه قرار دارد، تیک گزینه "Turn on fast startup” را پر نمایید.

 

سیستم‌عامل, مادربرد

راههای افزایش سرعت اجرا شدن ویندوز  

 

همان‌طور که گفته شد، در صورت ویرایش نشدن سیستم‌عامل نصبی این گزینه به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود با این حال برای بررسی این موضوع بهتر است از روش بالا استفاده نمایید.لازم به ذکر است اگر مادربرد سیستم شما از معماری UFEI پشتیبانی می‌کند، راه اندازی سریع ویندوز، سریع‌تر خواهد بود.
منبع: farnet.ir 

نمادهای مختلفی همچون واحد پولی یورو €، نماد کپی‌رایت ©، نماد برند تجاری ثبت شده ® و ... در بسیاری از سایت‌ها، کاتالوگ‌ها و حتی در کنار لوگوی تجاری شرکت‌ها مشاهده می‌شود.

 

علاوه‌بر این نمادها این روزها در نام بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز نمادهای مختلفی مشاهده می‌شود که جایگزین حروف نام برده شده یا طرحی زیبا را ایجاد کرده‌اند. دوست دارید بدانید این نمادها چطور نوشته می‌شود و چگونه می‌توان بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای و بدون کپی کردن، خودتان آنها را تایپ کنید؟ تا به‌حال مقدار ¼ را به این شکل در متن خود تایپ کرده‌اید؟ هر حرف، نماد و در حالت کلی هر کاراکتری که به‌صورت متنی مشاهده و تایپ می‌شود، یک کد منحصربه‌فرد دارد و با در اختیار داشتن این کد و فشار کلید Alt می‌توان آن کاراکتر را با یک صفحه‌کلید ساده تایپ کرد.

 

در این ترفند قصد داریم شما را با برخی از رایج‌ترین این کدها برای نوشتن نمادهای خاص توسط صفحه‌کلید آشنا کنیم.

 

نکته: برای نوشتن این نمادها باید صفحه‌کلیدی مجهز به بخش اعداد (Number Pad) در اختیار داشته باشید.

 

1ـ در سمت راست صفحه‌کلید، مطمئن شوید کلید Num Lock روشن است و هر کلیدی که از این بخش فشار می‌دهید عدد مرتبط را در صفحه تایپ می‌کند.

 

2 ـ کلید Alt سمت چپ را فشار داده و پایین نگه‌دارید در ادامه هریک از کدهای زیر را برای نوشتن نمادهای موردنظر وارد کرده و در انتها پس از وارد کردن آخرین رقم کد، کلید Alt را رها کنید تا نتیجه نمایش داده شود.

 

واحدهای پولی:
€ یورو: Alt+0128
¢ سنت (یک صدم دلار): Alt+0162
£ پوند: Alt+0163
¥ ین ژاپن: Alt+0165

 

نمادهای محاسباتی:
× ضرب: Alt+0215
÷ تقسیم: Alt+0247
° درجه: Alt+0176
± جمع/تفریق: Alt+0177
√ رادیکال: Alt+08730
µ میکرو: Alt+0181
∆ دلتا: Alt+08710

 

نمادهای کسری:
¼: Alt+0188
½: Alt+0189
¾: Alt+0190

 

نمادهای عمومی
© کپی‌رایت: Alt+0169
® علامت ثبت‌شده: Alt+0174
™ نشان تجاری: Alt+0153
¡ علامت تعجب وارونه: Alt+0161
¿ علامت سوال وارونه: Alt+0191

 

شما می‌توانید هر کد دیگری را که تمایل دارید با کلید Alt ترکیب کنید تا به حرف یا نمادی که به آن کد اختصاص یافته دسترسی یابید.

چنانچه مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس (Word ،Excel و Power Point) را روی رایانه ویندوزی خود نصب کرده باشید ، مطمئنا آیکون نارنجی رنگ کوچکی را کنار ساعت ویندوز مشاهده خواهید کرد.

این آیکون به مرکز آپلود آفیس (Microsoft Office Upload Center) مربوط است و وظیفه هماهنگ‌سازی اطلاعات میان سرور و رایانه‌ کاربران را به عهده دارد. از آنجا که بسیاری از کاربران خانگی و حتی کاربران سازمانی از مجموعه آفیس به‌ صورت لوکال استفاده می‌کنند و از قابلیت‌های ذخیره‌سازی روی سرورها و دسترسی مستقیم به فایل‌ها از سرور استفاده نمی‌کنند، آیکون مرکز آپلود آفیس می‌تواند گزینه مزاحمی در ویندوز به‌شمار برود. همچنین فعال بودن این قابلیت منابع سیستمی رایانه شما را به خود اختصاص داده و موجب هدر رفتن مقداری از این منابع می‌شود.

 

نکته مهم و بنیادی این است که دلیل این شکست ها چیست ؟

دلایل عدم موفقیت کمپانی ها و کسان در تاسیس سیستم فروش آنلاین میتوان به دو بخش اصلی تقسیم کرد

 

1- شکست در ایجاد و مدیریت سیستم فروش آنلاین
مشکلات قبل آمده در این گذرگاه را میتوان به چهره زیر بیان کرد

عدم دانش فنی کافی برای راه اندازی یک سیستم کار آمد
درگیری بیش از حد با سیستم آنلاین ایجاد شده و نارسایی در امور اصلی کسب و کار
عدم تاثیر سیستم های مالی این روش های آنلاین و پیچیدگی بیش از حد، و نبود سیستم یکپارچه
وابستگی به کارآزمودگان این پهنه برای نگهداری ها و حمایت های آن
هزینه بر بودن مدیریت سیستم های آنلاین

2 - بلا بهره‌گیری بودن سیستم فروش آنلاین به دلیل ضعف در دیجیتال مارکتینگ و سئو
با فرض اینکه یک کمپانی و یا فرد کارآفرین بتواند بر سد دشواری ها فنی برپایی و حفاظت فروشگاه های آنلاین برآید، چالش اصلی فرا میرسد

اینکه چگونه فروشگاه افزایش سئوی وردپرس و محصولات خویش را در این دریای لایتناهی فروشندگان آنلاین نوظهور و باستانی به مشتری ها برساند
چگونه با نهنگ هایی چون دیجیکالا و بامیلو دربیوفتد که بتواند تنها محصول و یا خدمات خویش را که به آن باورداشت دارد را بفروشد
و اینجاست که به تخصص دومی نیاز دارد که همان دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن ( مثل seo بهینه سازی برای موتور های جستجو و smm بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... ) است

بیشتر کوشش ها برای ایجاد کسب و کار آنلاین در این مرحله شکست خود را میپذیرند و قبل نمیروند

چنانچه شما نیز جزو کاربرانی هستید که از مرکز آپلود آفیس هیچ گونه‌ استفاده‌ای ندارید و می‌خواهید منابع اشغال شده از سوی این قابلیت را آزاد کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

 

1ـ کلیدهای Win+R را فشار داده، در کادر مورد نظر عبارت taskschd.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (می‌توانید در کادر جستجو در منوی استارت نیز این عبارت را وارد کنید)

 

2ـ در ستون سمت چپ منوی باز شده از پنجره‌ به‌ نمایش درآمده روی گزینه‌ Task Scheduler Library کلیک کرده و از ستون میانی، گزینه‌ای را که نامی مشابه با Microsoft Office 15 Sync Maintenance دارد انتخاب کنید. (برای کسب اطمینان از انتخاب گزینه صحیح می‌توانید روی آن دو بار کلیک کرده و پس از مراجعه به تب Actions بررسی کنید که فایلی با نام MsoSync.exe در کادر مورد نظر برای اجرا مشخص شده باشد)

 

3ـ پس از انتخاب گزینه‌ مورد نظر، از ستون سمت راست روی گزینه Disable کلیک کنید.

 

4ـ رایانه خود را یک‌بار ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شده و آیکون نارنجی‌رنگ مرکز آپلود آفیس نیز از کنار ساعت ویندوز حذف شود.

این روزها بسیاری از کاربران با مزایای فایل‌های پی‌دی‌اف آشنایی دارند و بیشتر شرکت‌ها و حتی کاربران خانگی نیز برای نقل و انتقال فایل‌های مختلف خود، آنها را در فرمت پی‌دی‌اف ذخیره می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌های تولید فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده از نرم‌افزارهایی است که یک چاپگر مجازی را به ویندوز رایانه شما اضافه می‌کنند تا هر زمان که تمایل داشتید فایلی را در این فرمت ایجاد کنید از قابلیت چاپ (Print) در نرم‌افزار موردنظرتان کمک بگیرید. در این شرایط به‌ جای چاپ محتوای موردنظر روی کاغذ، یک نسخه فایل به‌صورت پی‌دی‌اف از آن ایجاد خواهد شد.

 

نرم‌افزارهای متعددی همچون Fine Print PDF Factory و... برای انجام این کار وجود دارد، اما آیا می‌دانید در ویندوز 10 بدون نیاز به این‌گونه نرم‌افزارها می‌توانید چاپگر مجازی ایجاد فایل‌های پی‌دی‌اف را فعال و از آن استفاده کنید؟

 

روش انجام کار به شرح زیر است:
1ـ در کادر جست‌وجو عبارت add a printer را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ گزینه Add a local printer را انتخاب کرده و گزینه Next را کلیک کنید.

 

3ـ از منوی پایین افتادنی مقابل گزینه Use an existing port، مقدار (FILE: (Print to File را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

 

4ـ در ستون سمت چپ از صفحه جدید که با نام Manufacturer به‌نمایش درآمده است Microsoft را انتخاب کرده و از ستون سمت راست گزینه Microsoft Print To PDF را انتخاب و روی Next کلیک کنید.

 

5ـ با اتمام مراحل کار و افزودن چاپگر جدید با نام Microsoft Print To PDF کافی است به هریک از برنامه‌های موردنظر خود مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه چاپ، چاپگر را روی این گزینه تنظیم کرده و کلید چاپ را فشار دهید. پس از چند لحظه صفحه ذخیره فایل برای شما باز شده و پس از اختصاص نام و مشخص کردن مسیر ذخیره‌سازی، فایل پی‌دی‌اف موردنظر روی هارد‌دیسک رایانه شما ذخیره می‌شود.

 

نکته: قابلیت چاپ در فرمت پی‌دی‌اف با قابلیت ذخیره در این فرمت تفاوت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال هنگامی که در نرم‌افزار Word از قابلیت ذخیره در فرمت پی‌دی‌اف بهره‌مند می‌شوید می‌توانید اطلاعات بوکمارک‌ها و دیگر اطلاعات افزوده به فایل متنی خود را نیز در فایل پی‌دی‌اف مشاهده کنید؛ اما قابلیت چاپ در فرمت پی‌دی‌اف از اطلاعات افزوده فایل‌ها پشتیبانی نمی‌کند (همان‌گونه که روی کاغذ هیچ‌گونه اطلاعات اضافه‌ای چاپ نمی‌شود) و فقط محتوای قابل مشاهده را به‌جای چاپ روی کاغذ در یک فایل پی‌دی‌اف در اختیار شما قرار می‌دهد. 

همانطور که میدانید، سایه های اطراف پنجره های ویندوز زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. اما در صورتی که چندان علاقه ای به این موضوع ندارید و مایلید که پنجره های ویندوز برای شما بدون سایه نمایش داده شود، با ما برای غیرفعال کردن سایه اطراف پنجره های ویندوز ۱۰، در ادامه مطلب همراه باشید.

 

برای غیر فعال کردن این سایه ها در ویندوز ۱۰ باید این مراحل را طی کنید:
۱- ابتدا کلید های ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا Run ویندوز اجرا شود.

 

۲- سپس دستور sysdm.cpl را در کادر وارد کرده و سپس.بر روی OK کلیک کنید.

 

کلید های ترکیبی, ویندوز 10

تنظیمات پنچره های ویندوز 10

 

۳- در پنجره باز شده به سربرگ Advanced مراجعه کنید.

 

۴- اکنون از بخش Performance بر روی Settings کلیک کنید.

 

سایه اطراف پنجره, سیستم عامل ویندوز

 

۵-  در مرحله آخر، گزینه Show shadows under windows.را پیدا کنید و تیک آن را بردارید.

 

ویندوز ۱۰, سیستم عامل ویندوز

ترفندهای ویندوز 10

 

۶- برای اعمال شدن تنظیمات بر روی OK کلیک کنید.

 

پس از انجام مراحل بالا، سایه ها از اطراف پنجره های ویندوز حذف خواهند شد.
همچنین برای بازگرداندن به حالت اولیه کافیه تیک گزینه Show shadows under windows را بزنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: